اس ام اس جدید :: اس ام اس فلسفی :: اس ام اس عاشقانه

اس ام اس عاشقانه:اس ام اس فلسفی:اس ام اس خندهدار:اس ام اس عاشقانه:اسوبایل:بازی موبایل:روشگاه اینترنتی:ترندستان ایرانسل

اس ام اس جدید :: اس ام اس فلسفی :: اس ام اس عاشقانه

اس ام اس عاشقانه:اس ام اس فلسفی:اس ام اس خندهدار:اس ام اس عاشقانه:اسوبایل:بازی موبایل:روشگاه اینترنتی:ترندستان ایرانسل

شیوه های تازۀ ارعاب در جمهوری اسلامی

دولت جمهوری اسلامی گروه های ضربت خود را درون برخی مجتمع های مسکونی فرستاده تا با شکستن اتوموبیل ها و خرابکاری، اهالی را مرعوب کند و ازتظاهرات شبانه منصرف سازد.

تجمع گروهی از مردم پس از تظاهرات بزرگ 25 خرداد

شب سه شنبه، بعد از برگزاری تظاهرات عظیم مردم تهران در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، نیروهای ویژۀ جمهوری اسلامی که هویت سازمانی شان به درستی روشن نیست، به برخی مجتمع های مسکونی واقع در محلات شمالی شهر هجوم بردند و خشونتی حساب شده را به نمایش گذاشتند. به گفتۀ ساکنان مجتمع مسکونی سینا واقع در فاز یک شهرک غرب، حوالی ساعت دو بعد از نیمه شب (دوشنبه شب)، گروهای ضربت وارد محوطۀ مجموعه شده و شکستن شیشه های اتوموبیل های اهالی را آغاز کرده اند.

این مجتمع که در آغاز برای کارمندان تلویزیون دولتی ساخته شده، امروزه بیشتر به طبقۀ متوسط نسبتاً مرفه تعلق دارد. اهالی تعریف می کنند که دیشب، گروهی از جوانان ساکن مجتمع، به محوطه آمده و در حمایت از میرحسین موسوی و علیه محمود احمدی نژاد شعار داده اند. گروهی دیگر نیز فریاد الله اکبر را آغاز کرده اند. ساعاتی بعد، گروه ضربت وارد محوطه می شود. به گفتۀ شاهدان عینی، این گروه اونیفورم نظامی نداشته اما همۀ افراد آن پیراهن های کرم رنگ بر تن و کاسک های سیاه به سر داشته و به باتوم و سپرهای شفاف مجهز بوده اند. یکی از شاهدان که از طبقۀ هشتم وقایع را تماشا می کرده، می گوید: "گروه ضربت ابتدا به دوصف منظم تقسیم شد. یک دسته زانو زده و دستۀ دیگر ایستاده در پشت سر آنها، همراه با ضربه زدن روی سپرهای خود، فریاد می کشیدند: «حیدر، حیدر»... سپس گروه متفرق شد و شروع به شکستن شیشه های اتوموبیل ها کرد... یک نفر که ظاهراً فرماندۀ گروه بوده، دستور می داد «ماشین های مدل بالا را بزنید»... چند نفر دیگر هم به سراغ اتاقک نگهبانی ورودی مجتمع رفتند و شیشه های آن را شکستند".

به گفتۀ یکی دیگر ازساکنان، گروه ضربت به داخل پارکینگ های سرپوشیده هم رفته و در آنجا نیز به تعدادی از اتوموبیل ها صدمه زده است. افراد گروه حتی به هال ورودی بعضی از برج ها هجوم برده اند و به ویرانگری پرداخته اند. ساکنان مجتمع، گیج و بهت زده تا نزدیک طلوع آفتاب در محوطه جمع شده بودند و با یکدیگر گفتگو می کردند. در مورد هویت حمله کنندگان، فرض ها و شایعات زیادی شنیده می شد. برخی آنها را "لباس شخصی" توصیف می کردند اما به گفتۀ دیگری، "لباس شخصی ها اونیفورم ندارند". یکی از ساکنان ادعا می کرد که مهاجمان، متعلق به گروه ویژه ای هستند که برای"مقابله با انقلاب های مخملی" تشکیل شده است. همسایۀ دیگر، این سخن را تأیید می کند و می گوید: "روسیه آموزش این گروه را به عهده داشته"... صحبت ها به حمایت روسیه از محمود احمدی نژاد می کشد. یکی از اهالی با اطمینان می گوید: "اصلاً این کودتا با همکاری روس ها اجرا شده"... به غیر از مجتمع سینا، چند مجموعۀ مسکونی واقع در قیطریه و یوسف آباد نیز هدف تهاجم های مشابه قرار گرفته است. مردم به وضوح وحشت زده و نگرانند. یکی از اهالی محلۀ دیگری در شهرک غرب، با اصرار به همسایگانش توصیه می کرد که مبادا امشب هم برای الله اکبر گفتن به پشت بام ها بروند.

 بدین ترتیب، جمهوری اسلامی برای سرکوب و ارعاب مخالفانش شیوۀ جدیدی را به اجرا گذاشته و برای نخستین بار به خود اجازه داده است که حریم مسکونی را زیر پا بگذارد. گروه های ضربت با این روش به مردم نشان دادند که حتی کسانی که در تاریکی شب، روی بام ها فریاد می زنند، از تعقیب و عملیات انتقام جویانه در امان نیستند. باید گفت که دوشنبه شب، فریادهای الله اکبر بیشتر از شب گذشته شنیده می شد.

 بعد از راه پیمایی عظیم بعد از ظهر دوشنبه در تهران، که به گفتۀ شرکت کنندگان از آغاز انقلاب تا امروز بی سابقه بوده، فضای شهر تغییر کرد و بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی به گمان پیروزی قطعی، در خیابان ها به شادی پرداختند. اما درگیری هایی که دیشب، بعد از تظاهرات بزرگ رخ داد و به کشته شدن چند نفر منجرگردید، و سپس حملۀ شبانه به مجتمع های مسکونی، دوباره نگرانی، و تا اندازه ای ناامیدی را دامن زد. برخی ناظران هشدار می دهند که اینک مرحلۀ سرکوب وبازداشت گستردۀ مخالفان آغاز شده است.

 در شرایطی که طرفداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی به وسایل ارتباط جمعی دسترسی ندارند و تلویزیون جمهوری اسلامی نیز انتشار خبرهایی را در جهت انحراف افکار عمومی آغاز کرده، برای مردم بسیار دشوار است که از چگونگی موقعیت و اقداماتی که در حال برنامه ریزی است، مطلع شوند

لحظه به لحظه از درگیری های تهران

لحظه به لحظه از درگیری های تهران

صدای مردم : خبر موثقه : جمعیت زیادی داره از سمت ونک به سمت ولیعصر میاد. بچه هایی که اون جا هستند این رو تأیید کردند.
تقریبن هیچ کس دیگه تو ونک نمونده! درصد زیادی به سمت ولی عصر در حال حرکت هستند و باقی دستگیر شده و در اتوبوس های نیروی انتظامی بسر می برند. بنا به گفته های دوستان حاضر، نیروهای امنیتی وحشیانه به سمت مردم هجوم برده و حتی کسانی را که به خانه ها فرار می کنند تا داخل تعقیب کرده و دستگیر می کنند.

گویا دانشگاه تهران هم الان دارن بچه های شروع به تجمع می کنند. میدان انقلاب هم مردم جمع شده اند.
خبر موثق نقل شده از شاهدان عینی: موتورسوارهای نیروی انتظامی که کاملن مجهزند، به سمت پایین خیابان و به سوی میدان ولی عصر در حرکتند. در مسیر تمام کسانی را که در مقابل پارک ساعی تجمع کرده بودند، مضروب ساخته و پراکنده کردند. همچنین با کسانی که سعی در انتقال اخبار با استفاده از تلفن های همراه خود را دارند، برخورد می شود.

خبر فوری:
به گفته چند تن از ناظران عینی یک نفر در خیابان فاطمی در اثر اصابت گلوله کشته شده است.
در مقابل بیمارستان 503 تهران، مردم با نیروهای گارد ویژه درگیری شدیدی پیدا کرده و یک موتور نیروهای امنیتی را آتش زده اند. همچنین گفته می شود که در برابر استفاده از گاز اشک آور توسط نیروهای امنیتی، مردم اقدام به روشن کردن آتش کرده اند که باعث ترافیک سنگینی شده است.

ردم را در فاطمی و زرتشت کتک می زنند؛ گاز اشک آور می زنند؛ مردم سنگ و چوب پرتاب می کنند؛ بسیجی ها در حال اضافه شدن به نیروهای امنیتی هستند؛ مردم کوتاه نمی آین. قاطع شهید بهشتی و میرزای شیرازی - شعار: "مرگ بر دیکتاتور" - مردم به طور وسیعی شروع به سنگ پراکنی به سمت نیروهای امنیتی کرده اند.
طبق گفته ی بعضی دوستان یک نفر در میدان ونک کشته شد.

دانشجویان دانشگاه تهران با پیوستن به مردم حاضر در خیابان انقلاب، به سمت ولی عصر در حرکتند.
در مقابل تخت طاووس مردم در مقابله با نیروهای امنیتی و به دلیل استفاده از گاز اشک آور، آتش وسیعی روشن کرده اند. همچنین با سردادن یکسر شعار "مرگ بر دیکتاتور" و سنگ پراکنی به سمت نیروهای امنیتی به مقابله می پردازند. با افزایش درگیری ها و همچنین اعزام نیروهای جدید به منطقه، سعی در پراکنده کردن مردم دارند. اما مردم با حرکت در خیابان ها سعی می کنند که از پراکندگی خود جلوگیری کنند.















 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

بروز ناآرامی درپی اعلام نتایج انتخابات

در پی اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، منابع خبری از بروز درگیری در یکی از میادین شمال شهر تهران میان حامیان محمود احمدی نژاد و میر حسین موسوی خبر داده اند، همچنین گزارش هایی از ناآرامی مقابل ساختمان وزارت کشور ایران منتشر شده است که خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را "جدی ترین ناآرامی یک دهه گذشته در تهران" خوانده است.

یکی از منابع آگاه هم از بروز درگیری هایی در خیابان دانشگاه در شهر زاهدان خبر داد. بر اساس اخبار دریافتی نیروی انتظامی چند نفر از طرفداران میرحسین موسوی را که در تجمعی در این خیابان حضور داشتند بازداشت کرده است.

همچنین تصاویری از راهپیمایی هزاران نفر از طرفداران میرحسین موسوی در خیابان های تهران در سایت های اینترنتی مختلف منتشر شده است که در آن حامیان آقای موسوی با دادن شعار خواستار بازپس گیری آراء خود شده اند.

محسن خانچرلی معاون رئیس پلیس تهران اعلام کرده است که نیروی تحت امر او با هر تجمع یا راهپیمایی که بدون مجوز برگزار شده باشد "برخورد قاطعانه" خواهد داشت.

این مقام پلیس از سیب رساندن به اتومبیل ها توسط معترضین خبر داد و گفت: "پلیس با مردم برخورد نمی کند، بلکه با کسانی مقابله می کند که نظم عمومی را برهم می زنند یا به اماکن عمومی آسیب می رسانند."

یکی از فیلم های منتشر شده اتوبوسی به آتش کشیده شده را در تقاطع خیابان های قائم مقام فراهانی و مطهری نشان می دهد.

تصاویر منتشر شده، همچنین حاکی از ضرب و شتم شدید معترضان توسط نیروهای ضد شورش و لباس شخصی است و گزارشی هم از آتش زدن سه موتورسیکلت متعلق به پلیس ضد شورش منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز حامیان میرحسین موسوی در حوالی میدان ونک تهران، واقع در شمال این شهر با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به نوشته این خبرگزاری نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از طرفداران آقای موسوی اقدام به تحصن در میان جاده ای منتهی به میدان ونک و دادن شعار کرده بودند که به بروز درگیری منجر شد.

این خبرگزاری از بروز درگیری و کتک کاری میان حاضران خبر داده و نوشته در نهایت پلیس با باتوم به معترضان حمله کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از آتش زدن لاستیک از سوی معترضان به نتیجه انتخابات مقابل ساختمان وزارت کشور ایران خبر داده و نوشته در نقطه ای دیگر در شهر تهران هم آسیب هایی به یک بانک وارد شده است.

آسوشیتدپرس از حمله سربازان نیروی انتظامی به معترضان مقابل وزارت کشور نیز خبر داده است.

خبرگزاری فرانسه هم خبری از درگیری طرفداران میرحسین موسوی و پلیس ضد شورش در مناطق مرکزی شهر تهران منتشر کرده است.

پیش از آغاز اعتراض ها در ساعات ابتدایی بامداد شنبه ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن)، طرفداران آقای احمدی نژاد پس از اعلام پیشتازی او در شمارش آراء، در خیابان ها حضور یافتند و به شادمانی پرداخته بودند.

ناآرامی ها در شرایطی رخ داده که آیت الله خامنه ای در پیام خود پس از انتخابات از "طرفداران نامزد منتخب و هواداران نامزدها" خواسته که از "هر گونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند".

پیش از آن و در ساعات پایانی برگزاری انتخابات هم پلیس تهران اعلام کرده بود که از ساعت ۵ عصر روز جمعه "برای برقراری نظم و امنیت" در پایتخت ایران "مانور اقتدار" برگزار کرده است.


بی بی سی

++++++++++++++++++++++++++++++

پسر خزعلی: احمدی‌نژاد و شریعتمداری سامی را کشتند

آفتاب: کیهان خبر داده است که مهدی خزعلی، پسر آیت الله خزعلی در آخرین مصاحبه خود با صدای آمریکا، حسین شریعتمداری و دکتر احمدی نژاد را قاتل مرحوم دکتر کاظم سامی معرفی کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، کیهان در شماره روز دوشنبه خود با انتشار این خبر افزوده است: «مهدی خزعلی به رادیو آمریکا گفتدکتر کاظم سامی که در چهارم آذر، روز تولد بنده کشته شد، دادستان وقت آن روز از زبان زن محمد جلیلیان، قاتل دکتر سامی می‌گوید کسی به اسم احمدی نژاد زنگ می‌زند و از ایشان (قاتل) دعوت می‌کند به دفتر آقای حسین شریعتمداری برود و آقای جلیلیان می رود و با بسته‌ای از پول برمی‌گردد و پول‌ها را به زنش می‌دهد و قتل را هم انجام می‌د

++++++++++++++++++++++++++++++

کروبی ابعاد تازه‌ای از پرونده 700 میلیون دلاری احمدی‌نژاد را فاش کرد

هشدار کروبی در مورد تحرکات نیروهای خودسر در اجتماع دانشگاه تبریز؛

معرفی جمیله کدیور و محمد رحمانی به عنوان دو عضو کابینه کروبی

درگیری که در ماجرای این پرونده به وجود آمد، موجب برکناری رئیس کل بانک مرکزی شد.

آفتاب: مهدی کروبی در جمع دانشجویان تبریز، جمیله کدیور و محمد رحمانی را به عنوان اعضای کابینه احتمالی خود معرفی کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهدی کروبی طی سخنانی در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه تبریز مرکز تغییر و مشروطه خواهی است و بنابراین من دو نفر دیگر از اعضای کابینه‌ام را در این شهر اعلام می‌کنم، گفت: «دکتر جمیله کدیور را با توجه به سابقه و تجربه‌اش و بنابر توانایی اش به عنوان وزیر زن در کابینه‌ام معرفی می‌کنم و در واقع ایشان اولین زنی است که در جمهوری اسلامی ایران در کابینه دولتی قرار می‌گیرد».

وی در ادامه با معرفی محمدعلی رحمانی به عنوان دیگر عضو کابینه‌اش به سوابق وی اشاره کرد و گفت: «محمدعلی رحمانی عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز، عضو دفتر امام و از کسانی است که همواره مورد توجه حضرت امام قرار داشته است و حتی حضرت امام در نامه‌ای از ایشان به عنوان مبارز و دوستش قدردانی کرد. ایشان 17 سال مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با حکم فرمانده کل قوا بوده است. در سال‌هایی که او این مسئولیت را برعهده داشت، استانداران، ائمه جمعه و مسئولان و مدیران استانی همواره از ایستادگی وی در برابر مشکلات و تعاملش با نیروها سخن گفته‌اند. آقای رحمانی فردی است که هنگام دعوت مجمع روحانیون مبارز، از آقای خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات علی رغم مسئولیتی که داشت، بر حضور ایشان پافشاری کرد و به حمایت از وی برخواست. من فردی شفاف و صادق را که همواره مواضعش روشن بوده است، به عنوان عضو کابینه‌ام انتخاب کرده‌ام».

کروبی افزود: «من می‌دانم آقای رحمانی با صراحت و شجاعتی که دارد می‌تواند مفاسد و ول انگاری را کنترل کند و دیگر نیازی نیست تا گشت ارشاد در خیابان‌ها باشد. ایشان به گونه‌ای امنیت و عزت را برای مردم میسر می‌کند که دختر و پسر با احساس امنیت در خیابان‌ها راه بروند».

رییس مجلس اصلاحات با اشاره به معرفی کرباسچی، نجفی و عباسی فرد به عنوان اعضای کابینه‌اش گفت: «اکنون با معرفی کدیور و رحمانی، پنج نفر از اعضای کابینه‌ام مشخص شده است و می‌توانید ترکیب آن را تا حدودی حدس بزنید. من کابینه‌ای تشکیل می‌دهم که با قدرت کارش را انجام دهد و نیروهای خودسر را سر راهش بنشاند و دولتی تشکیل می‌دهم که زیرمجموعه‌ام بداند وظیفه‌اش چیست و در کارهایی که به او مربوط نیست، دخالت نکند».

مهدی کروبی با اشاره به اینکه محمدعلی نجفی را به عنوان ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی کرده است گفت: «ایشان به عنوان یکی از اعضای کابینه بنده فردی نیرومند و قوی است و چنانچه مدیریتی را که به او واگذار کرده‌ام را هم نپذیرد، در هر وزارتخانه‌ای می‌تواند به بهترین وجهه به ایفای نقش بپردازد».

وی با اشاره به سوابق محمدرضا عباسی فرد، به عنوان معاون پارلمانی و حقوقی‌اش گفت: «ایشان از پرتجربه ترین آدم‌های حقوقی و اهل ایستادگی است. او 12 سال عضو شورای نگهبان، 8 سال نماینده مجلس و سال‌ها رئیس دیوان عدالت اداری و 8 معاون قضایی بوده است و من نسبت به توانایی‌های او اطمینان دارم».

دبیرکل اعتمادملی با اشاره به اینکه چرا تاکنون فردی حزبی را به عنوان اعضای کابینه‌اش انتخاب نکرده است، گفت: «اعضای حزب بنده در اولویت قرار دارند که در این رابطه در آینده بطور مفصل توضیح خواهم داد و با آنان گفتگو می‌کنیم».

مهدی کروبی همچنین طی سخنانی در دانشگاه تبریز، با اشاره به ماجرای 700 میلیون دلار در دولت محمود احمدی‌نژاد به توضیح این پرونده پرداخت و گفت: «درگیری که در ماجرای این پرونده به وجود آمد، موجب برکناری رئیس کل بانک مرکزی شد».

کروبی توضیح داد: «در مناظره با احمدی نژاد از ماجرای 700 میلیون دلاری که در دولت وی روی داده است، صحبت کردم، ولی این یک شعار تبلیغاتی نبود بلکه امروز توضیحاتی بیشتری در این باره می‌دهم. آقای رئیس جمهور قصد داشت تا به فردی 700 میلیون دلار بدهد. در این راستا رئیس کل بانک مرکزی، می‌گفت که باید این برداشت با مجوز و مصوبه مجلس باشد و یا ” از همین جا اعلام می‌کنم بعد از پایان انتخابات و مشخص شدن سرنوشت آن، هر سرنوشتی که برای آن رقم خورده باشد، پرونده نفت اردبیل را به روزنامه اعتمادملی می‌دهم. “ اینکه رهبری اجازه دهند زیرا باید بدانیم که سند و مدرک آن چیست؟ این موضوع منجر به درگیری میان رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی شد و بنابراین از رهبری خواستم تا وارد این ماجرا شود و هنگامی که به محضر رهبری رسیدم، رهبری اجازه ندادند چنین برداشتی صورت بگیرد. چند روز بعد از این درگیری رئیس کل بانک مرکزی برکنار می‌شود».

وی همچنین به ماجرای پرونده اردبیل اشاره کرد و گفت: «داستان پرونده اردبیل ماجرایی دارد که بعد از انتخابات باید بررسی و پیگیری شود، البته همان شب در مناظره آقای احمدی‌نژاد گفت که پرونده اردبیل به مقامات قضایی و روزنامه‌ها داده شود. من از همین جا اعلام می‌کنم بعد از پایان انتخابات و مشخص شدن سرنوشت آن، هر سرنوشتی که برای آن رقم خورده باشد، پرونده نفت اردبیل را به روزنامه اعتمادملی می‌دهم».

کرویی در ادامه با تاکید بر اینکه چنانچه در انتخابات پیروز شوم، از فردای انتخابات برنامه‌هایم را عملیاتی خواهم کرد گفت: «من با صراحت و صداقت با مردم صحبت می‌کنم و هرچه را که وعده داده‌ام، از لحظه‌ای که انتخاب شوم، اجرا خواهم کرد. من در مناظره با آقای موسوی هم گفتم که خودم را برای دشواری‌ها و سختی‌ها و رنج‌هایی که به آن عادت دارم آماده کرده‌ام و چنانچه توفیق پیروزی نصیب بنده شود و جاده صاف باشد، وعده‌هایم را اجرا خواهم کرد».

رییس مجلس اصلاحات افزود: «ریاست جمهوری اختیاراتی دارد که من با جدیت به دنبال استفاده از آن هستم. البته به طور طبیعی از برخی اختیارات برخوردار نیستم ولی با تعامل و گفت وگو برای حل مشکلات تلاش می‌کنم».

مهدی کروبی همچنین هشدارهایی را به مسئولان اجرایی و نظارت در عرصه انتخابات بیان کرد و گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد که احساس می‌کنم نیروهای خودسر قصد دارند وارد عرصه شده و تحرکاتی انجام دهند. من امیدوارم این اتفاق رخ ندهد ولی رسما اعلام می‌کنم در روزی که رای گیری می‌شود، از همان لحظات اول مراقب اوضاع هستم و نیروهای ما نیز در سراسر کشور باید مراقب باشند، ما نیروهایی را طبق قانون در پای صندوق‌های رای آماده کرده‌ایم و چنانچه تخلفی صورت گیرد، آنها به من گزارش می‌دهند و من در برابر این تخلفات اقدامات لازم را انجام خواهم داد».

وی تصریح کرد: «در دوره انتخابات قبلی من تمام شب را بیدار بودم و بعد از نماز صبح خوابیدم که آن اتفاقات افتاد، اما در این دوره دیگر بعد از نماز صبح هم نمی‌خوابم. تمام نیروهای ما در پای صندوق‌ها حضور دارند و مراقب اوضاع هستند و اگر خدای ناکرده گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات سازمان یافته و تشکیلاتی دریافت کنم، گزارش‌ها را به وزارت کشور اعلام می‌کنم و اگر تا ساعت 11 صبح اقدامات لازم از سوی وزارت کشور انجام نشد، من مصاحبه‌ای خواهم کرد و برخی قضایا را مطرح می‌کنم».

کرویی با اشاره به اینکه اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر تحرکات نیروهای خودسر وجود دارد گفت: «برای اینکه نگویید من قبلا در این باره صحبت نکرده‌ام و هشدار نداده‌ام، می‌گویم که خبرهایی می‌رسد که برخی نیروهای خودسر راه افتاده‌اند و حرف‌هایی را با مردم می‌زنند، چون کمیته امداد چنین روزها تحرکات خاصی را آغاز کرده است، ولی ما می‌گوییم حواسشان جمع باشد و بگذارند مردم آزادانه انتخاب کنند».

وی افزود: «من اعلام می‌کنم کسی در انتظار اینکه با چک پول و پول‌هایی که توزیع شده است، رای بیاورد نباشد. بلکه رای متکی به اراده مردم است. اگر پولی هم به مردم داده شده است، برای خودشان اشکال ندارد ولی آگاهانه انتخاب کنند».

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: «من به همه می‌گویم مراقب باشیم و حتی اگر طرفداران بنده حزبی و یا غیرحزبی تخلفاتی را انجام داده‌اند، خوب است به مسئولان مربوطه گزارش دهند و من در برابر کوچکترین تخلف اقدمات لازم را انجام می‌دهم».

کرویی خطاب به مسئولان اجرایی و نظارت گفت: «انتخابات این دوره امتحان بزرگی برای مسئولان اجرایی و نظارت است. چراکه در انتخابات این دوره دستان ما خالی است و مسئولان حواسشان باشد که در این امتحان سرافکنده نباشند. با کمال تاسف چهار سال پیش انتخاباتی برگزار شد که همه بدان معترض بودند. من به رهبری نامه نوشتم و حرف‌هایی را مطرح کردم. آقای‌هاشمی به خدا شکایت کرد. مهرعلیزاده گفت رای مرا خورده‌اند و البته من فکر می‌کردم آقای احمدی‌نژاد که پیروز انتخابات بود، از آن انتخابات راضی بود ولیکن 3 میلیون از رای ما در این انتخابات برای وی رفته است. پس انتخابات دوره نهم به گونه‌ای برگزار شد که بازنده و برنده آن ناراضی بوده است و اکنون انتخابات ریاست جمهوری دهم بهترین آزمون برای شورای نگهبان، ناظران، آقای محصولی و همه مدیران اجرایی است که باید با سربلندی از آن عبور کنند».

++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

بیانیه میرحسین موسوی در اعتراض به نتایج اعلام شده

ملت شریف ایران

نتایجی که برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد بهت آور است. مردمی که در صف های طولانی اخذ رای شاهد ترکیب آرا بودند و خود می دانند که به چه کسی رای داده اند، با حیرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می کنند. آنان اینک بیش از همیشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح این بازی بزرگ ریخته شده است.

اینجانب ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات هشدار می دهم که تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد. نتیجه آنچه که از عملکرد متصدیان بی امانت دیده ایم و می بینیم جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت دروغ و استبداد نیست.

اینجانب طبق وظیفه شرعی و ملی خویش به افشای رازهای پشت سر این روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود کننده آن را بر سرنوشت کشور توضیح خواهم داد و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نیروهای موثر در نظام را به توجیه گرانی دروغگو در مقابل مردم تبدیل کند و دنیا و آخرت آنان را در معرض لطمه های جبران ناپذیر قرار دهد.

به مسئولان توصیه می کنم بیش از آن که دیر شود این روند را فورا متوقف کنند و همگی به خط قانون و امانتداری از آرای ملت بازگردند و بدانند که خروج از عدالت مشروعیت زداست. آنان بیش از هر کس دیگر از این حقیقت باخبرند که در این کشور انقلابی بزرگ و اسلامی صورت گرفته است. کمترین پیام انقلاب ما این است که مردم آگاهند و در برابر کسانی که با تقلب روی کار بیایند تمکین نخواهند کرد.

اینجانب از همین فرصت استفاده میکنم و ضمن تشکر از عواطف ملت بزرگوار ایران به آنان تذکر می دهم که ایران، این موجود آسمانی، متعلق به آنان است و نه متقلبان. این آنان هستند که باید با هوشیاری خود از آن حفاظت کنند. خائنین به آرای مردم ابایی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود. ما موج عقلانیت سبز خود را که برگرفته از تعالیم دینی و علایق ملت ما به اهل بیت پیامبر(ص) است با تمامی شور ادامه می دهیم و با شورش دروغ که در کشور طغیان کرده و چهره آن را آلوده است مبارزه میکنیم، اما اجازه نخواهیم داد که حرکات ما شکل کور به خود بگیرد.

جا دارد از یکایک شهروندانی که برای رساندن این پیام سبز هر کدام ستادی بودند و تمامی ستادهای مردمی و رسمی که در انتخابات فعالیت می کردند سپاسگذاری کنم و تاکید نمایم که تا رسیدن به نتیجه ای که کشور ما لایق آن است همچنان به حضور و تلاش آنان نیاز است.

و ما لنا الا نتوکل علی الله و قد هدانا سبلنا و لنصبرن علی ما اذیتمونا و ع لی الله فلیتو کل المتوکلون

میرحسین موسوی

* این بیانیه ظهر روز شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ صادر شده است